اخبار دبیاخبار دبی فارسی

هشدار امنیت سایبری نسبت به انتشار 3 مطلب در شبکه های اجتماعی

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، شورای امنیت سایبری دولت امارات به افراد نسبت به اشتراک گذاری سه اطلاعات شخصی حساس از طریق انجمن های عمومی یا رسانه های اجتماعی هشدار داده است: آدرس، شماره تلفن و اطلاعات مالی، و از کاربران می خواهد از داده های خود در برابر دسترسی غیرمجاز محافظت کنند و تنظیمات حریم خصوصی را مشخص کنند.

شورا مجموعه ای از نکات را برای به اشتراک گذاری محتوا از طریق اینترنت صادر کرد، از جمله استفاده از کانال های امن برای به اشتراک گذاری داده های محرمانه، اجتناب از استفاده از شبکه های عمومی برای انجام تراکنش هایی که شامل داده های شخصی و مالی است، به روز رسانی مداوم برنامه ضد ویروس، فعال کردن به روز رسانی خودکار برای سیستم عامل و همه برنامه ها و پرهیز از کلیک بر روی لینک های مشکوک یا دانلود فایل های پیوست نامعتبر و استفاده نکردن از رمز عبور یکسان برای چندین حساب کاربری، تا خطر هک شدن هر یک از آنها کاهش یابد.

این شورا تاکید کرد که با آگاه ماندن کاربران و اتخاذ شیوه های به اشتراک گذاری ایمن، آنها می توانند از اطلاعات شخصی خود محافظت کرده و حریم خصوصی خود را در عصر دیجیتال حفظ کنند.

این شورا به افراد نسبت به کلاهبرداری الکترونیکی هشدار داد و برای جلوگیری از کلیک بر روی پیوندهای مشکوک، خواستار تنظیم تنظیمات حریم خصوصی در حساب های رسانه های اجتماعی برای کنترل افرادی شد که می توانند اطلاعات را ببینند.

شورا تاکید کرد که چهار دلیل اصلی برای اهمیت به اشتراک گذاری محتوای ایمن وجود دارد که عبارتند از حفاظت از اطلاعات حساس، حفظ حریم خصوصی، حفظ شهرت و جلوگیری از ضررهای مالی.

این شورا خواستار توجه به اهمیت حفاظت از حریم خصوصی شد، زیرا به اشتراک گذاری ناامن داده ها می تواند منجر به نقض جدی شود، و از افراد می خواهد که مراقب باشند و از راه های ایمن نگه داشتن اطلاعات شخصی خود به صورت آنلاین آگاه باشند.

او همچنین توصیه کرد که هنگام به اشتراک گذاری محتوا به صورت آنلاین با رعایت این نکات، داده ها را محرمانه نگه دارید: قبل از به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی خود فکر کنید، هویت گیرنده را تأیید کنید، از برنامه های کاربردی رمزگذاری شده استفاده کنید، محرمانه بودن اطلاعات حساس را حفظ کنید و به حقوق مالکیت معنوی احترام بگذارید.

در یک زمینه مرتبط، شورای امنیت سایبری بر اهمیت احتیاط در هنگام به اشتراک گذاری داده ها از طریق رسانه های ذخیره سازی قابل حمل، با تقویت گذرواژه ها، رمزگذاری داده ها، حفظ نسخه پشتیبان به طور منظم و ذخیره رسانه های ذخیره سازی در صورت عدم استفاده تاکید کرد و اشاره کرد که یک مطالعه اخیر نشان داد که کمپین حملات سایبری جهانی سازمان‌ها را در بخش‌های دولتی و خصوصی هدف قرار دادند، زیرا مجرمان سایبری از درایوهای فلش USB آلوده برای انجام این حملات سوء استفاده می‌کردند.

مارس گذشته، شورای امنیت سایبری یک کمپین آگاهی‌بخشی را با هدف هدف قرار دادن نهادهای دولتی و خصوصی و همه اعضای جامعه، تحت عنوان «کمپین ملی امنیت سایبری… سال آگاهی و آموزش دیجیتال» راه‌اندازی کرد خطرات فضای سایبری و راه‌های مختلف محافظت در برابر حملات سایبری، و اهمیت احتیاط را برای جلوگیری از قربانی شدن در حملات فیشینگ و کلاهبرداری الکترونیکی، که از فناوری برای فریب کاربران دیجیتال برای به دست آوردن اطلاعات و داده‌های شخصی استفاده می‌کنند، می‌طلبد.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا